"Vím, že se v tuzemsku dobře prodává ADSL, ale nevím, proč by jej za pár let mohl někdo potřebovat," uvedl Sarin s tím, že bezdrátová technologie bude stejně rychlá a kvalitní jako pevné připojení a navíc bude dostupná kdekoliv a kdykoliv.
ADSL nyní v tuzemsku využívá přes 200.000 lidí. Vysokorychlostní mobilní připojení má zhruba poloviční počet uživatelů.
Oskar, stejně jako konkurenční Eurotel a T-Mobile plánuje v tuzemsku zavedení sítě 3. generace, která by měla umožnit právě rychlé datové přenosy. Zatímco konkurenti již oznámili spuštění různých forem UMTS ještě letos, Oskar podle generální ředitelky Karly Stephensové technologii testuje, ale počká, až bude moci nabídnout dostatek služeb.
Mateřský Vodafone nyní podle Sarina UMTS nabízí 4,5 milionu zákazníků. Ti mají největší zájem o stahování hudby, sledování televize a hry. V budoucnu by pak měly být běžné i finanční služby a elektronické obchodování přes mobil.
Oskar by se měl na Vodafone přejmenovat pravděpodobně v příštím roce. Přesné datum ale zatím firma nestanovila. Firma se chce pod novým vlastníkem více zaměřit na klienty, kteří jsou ochotní více utrácet, především na mladé lidi a malé a střední firmy. "Nechceme být číslo 1, ale chceme přitáhnout zákazníky s velkou hodnotou," uvedla Stephensová. Oskar se také zaměří na nadnárodní firmy, kterým může nabídnout výhody globální skupiny.
Vodafone je finančně největší světová mobilní skupina s tržní kapitalizací 175 miliard dolarů a se 165 miliony zákazníků. Skupina se rozhlíží po dalších akvizicích v Evropě a pravděpodobně koncem roku podá nabídku v tendru na koupi tureckého Telsimu. Možnosti expanze vidí také na ruském trhu.
Vodafone vstoupil do Oskara letos v červnu, když koupil 98 procent ve firmě spolu s podílem v rumunském Mobifonu za 3,5 miliardy dolarů. Oskar je s dvěma miliony klientů nejmenším tuzemským operátorem na tuzemském desetimilionovém trhu.
Padesátiletý Sarin je v čele Vodafonu od poloviny roku 2003. Do Česka přijel na jednodenní návštěvu, v rámci které se mimo jiné setká se zaměstnanci Oskara a navštíví firemní prodejnu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
