Sloučená firma podle finančního ředitele Radima Valase převezme zbylé zaměstnance VPO a zachová nynějších zhruba 8900 lidí zaměstnaných v mateřské firmě Mittal Steel Ostrava. "Fúze nastane fakticky zřejmě v červenci 2006 po dokončení všech povinných schvalovacích procesů," řekl. Další fúze v příštím roce podle něj neumožňují státní podpory, jež ocelářská firma čerpala. Podle Valase se tak kvůli zjednodušení technologických a výrobních vazeb mohou uskutečnit až v dalších letech.
O využití kapacit ve Vysokých pecích Ostrava nechtělo vedení MSO hovořit s tím, že nyní pracuje s firmou Vítkovice Steel na dlouhodobém kontraktu na odběr tekutého surového železa. Obě firmy spolu kvůli dodávkám surového železa vedou spor. Společnost MSO se kvůli němu v minulosti nemohla o vítkovické hutě ucházet v privatizaci. Novým majitelem Vítkovice Steel nakonec vláda vybrala ruský Evraz Holding.
Generální ředitel společnosti MSO Gregor Münstermann řekl, že ostravská huť chce vyrábět výrobky s vyšší přidanou hodnotou, zlepšit ploché výrobky i jejich objem. "Očekáváme také synergie v oblasti dlouhých výrobků a budeme pokračovat v podpoře regionu," dodal. Produktivita práce by podle něj měla růst šestiprocentním meziročním tempem tak, aby v roce 2010 dosáhla alespoň 500 tun oceli na pracovníka. "To je číslo, které je v Evropě považováno za konkurenceschopné," vysvětlil. V roce 2002 ještě firma MSO vyráběla 300 tun na pracovníka.
Podle Münstermanna stále není jasné, zda plánovaný závod na výrobu plechů skupiny Mittal Steel vznikne v Polsku, nebo České republice. "Zatím nebylo rozhodnuto. Rozhodnutí o tom, kde se nová válcovna vybuduje, bude učiněno v dohledné době," uvedl bez dalších podrobností šéf MSO. Podle dřívějších informací Mladé Fronty Dnes by továrna stála 300 milionů až 350 milionů eur a měla by být buď v Ostravě, nebo v polských městech Krakov či Katovice. Nová továrna by podle listu zaměstnala stovky lidí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
