Česká vláda nabídla od roku 2003 na podporu konkrétním projektům a projektovým studiím v oblasti energetiky, těžby ropy, vodního hospodářství, geologického průzkumu a dopravní infrastruktury 500 milionů korun.
S Talabáním se sešli také zástupci některých českých podniků, které mají zájem investovat v Iráku. Podle údajů ministerstva zahraničí jde například o Aero Vodochody, Azas Invest, Chemoprojekt, Citibank, Jawa nebo Strojexport.
Talabání řekl, že zve české firmy do Iráku. Dodal, že mají veškerou podporu irácké vlády. Irák má celkem 18 krajů a ve 14 z nich jsou podle iráckého prezidenta z hlediska podnikání a investování dobré bezpečnostní podmínky.
České firmy jsou v Iráku vítány a oceňovány pro kvalitu práce, kterou v této zemi v minulosti odvedly. V 70. a 80. letech se podílely na industrializaci Iráku, především ve výstavbě chemických a petrochemických komplexů. Mezi další důležité obory patří vodní hospodářství či stavebnictví. Výbornou pověst mají v Iráku tradiční české značky jako například Škoda, Jawa, Sigma či Zetor.
Celková hodnota vládou podpořených projektů českých firem v Iráku by letos měla podle dřívějších údajů ministerstva průmyslu a obchodu stoupnout na 8,6 miliardy korun z loňských zhruba 290 milionů korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
