"Podle našeho názoru je tento požadavek bezpředmětný a my se budeme rozhodně bránit. Přidělování ratingových známek, které mají vyjadřovat názor na finanční situaci firem, vyžaduje plnou a čestnou účast emitenta dluhopisů. Už dříve jsme uváděli, že firma i její poradci nás opakovaně uváděli v omyl," podotkl mluvčí S&P. Agentura žádný další komentář neposkytla.
Parmalat v prosinci 2003 vyhlásil bankrot. Kontrola účetnictví tehdy odhalila, že ve firmě chybí asi 14 miliard eur, což podnik neunesl a pod tíhou žalob a dalších problémů se zhroutil. Od vyhlášení bankrotu podnik řídil nucený správce Enrico Bondi, kterého jmenovala vláda.
Akcie Parmalatu se ode dneška znovu obchodují na burze v Milánu, kde se jejich kurz zvýšil na 3,03 eura. To je trojnásobek jeho nominální hodnoty a zájem o akcie byl značný. Firma začátkem týdne v prospektu emitenta uvedla, že bude vymáhat škodu asi 4,86 miliardy eur, neuvedla ale jméno protistrany, po které bude chtít tuto částku.
Parmalat si na S&P stěžoval už v červenci. Tehdy uvedl, že mu ratingová agentura přidělovala hodnocení, které věrně neodráželo skutečný finanční stav podniku. Agentura totiž měla rating firmy v investičním pásmu prakticky až do vyhlášení bankrotu. Asi týden před kolapsem podniku rating změnila a s ohledem na rychlý průběh událostí ho za dva dny srazila hned dvakrát.
Parmalat od vyhlášení bankrotu podal celou řadu žalob, hlavně na financující banky a další partnery. Celkově se domáhá škod asi za 13,1 miliardy eur (zhruba 390 miliard Kč). Kolem 7,46 miliardy eur chce Parmalat po bankách, které mu krátce před jeho bankrotem domlouvaly finanční transakce.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
