Na požadavek krajů ČD podle Tošenovského přistoupily a začaly rozbory připravovat. Teprve až je kraje obdrží, budou s ČD jednat o způsobu financování a dokrývání případné ztráty na jednotlivých úsecích tratí. "Není už prostě dále možné, aby požadovaly dráhy plošně například v Moravskoslezském kraji ročně asi 400 milionů korun. Bez toho, aby nám řekly, jaká je ekonomika jednotlivých úseků a kolik tady stojí náklady na přepravu jednoho cestujícího. Pokud nebude rozbor, nedostanou peníze," uvedl Tošenovský.
U ztrátových tratí, které považují ČD za důležité a proto je chtějí i dále provozovat, se musí vypořádat se ztrátami bez dotací od krajů. Kraje určitě dají peníze na neefektivní tratě, které jsou však v daném regionu jedinou možností k zajištění dopravní obslužnosti, řekl Tošenovský. "Může se ale samozřejmě stát, že bude železnice ztrátová a její provoz lze nahradit třeba autobusy. Potom kraje ztráty dotovat ČD nebudou a bude na nich, jak se s tím vyrovnají," dodal Tošenovský.
Jednou z možností, jak zjistit přesné náklady na konkrétní úseky železnice, je podle hejtmana Karlovarského kraje Josefa Pavla rovněž vypisování výběrových řízení na provozovatele regionálních tratí. Právě Karlovarský kraj to udělal jako první. Vyhlásil poptávkové řízení na trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi. "Kromě ČD se do něj přihlásily ještě další dvě soukromé společnosti. Věřím, že mohou být levnější než ČD. Touto cestou se vydají také další kraje," uvedl Pavel.



 
				







 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					 Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
						Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
					