Stát navíc vlastní záruky ve výši 95,6 miliardy korun, z nichž zhruba 26 miliard by mělo být splaceno do jednoho roku.
Stejně jako ke konci prvního pololetí přetrvává nejistota ohledně záměrů vlády, MF a centrální banky v oblasti předsplacení záruky ve prospěch České národní banky ve výši 22 miliard korun, uvedlo MF. Přibližně dvě třetiny by stát mohl zaplatit do konce letošního roku a zbývající třetinu v polovině roku 2006.
V zahraničí si stát od července do září půjčil další peníze ve výši 2,2 miliardy korun, čímž se letošní načerpaný objem zvýšil na 7,7 miliardy Kč. To představuje přibližně 65 procent plánované roční výše.
V domácí oblasti došlo ve třetím čtvrtletí k emisi státních dluhopisů v hodnotě 27,8 miliardy korun a celková hodnota od ledna do září dosáhla 81,6 miliardy Kč, tedy asi 68 procent očekávaného objemu.
"Co se týče působení na zahraničním dluhopisovém trhu, do konce roku 2005 lze předpokládat, že ministr financí nerozhodne o dalších operacích navazujících na úspěšnou březnovou emisi eurobondu v objemu jedné miliardy eur," uvedlo MF v dnešním prohlášení.
Dále se snižuje podíl krátkodobého dluhu. Ve druhém čtvrtletí se snížil z jedné čtvrtiny na 21,7 procenta, na což navázal i ve třetím kvartále, kdy klesl na 19,4 procenta.
Průměrná doba splatnosti státního dluhu zůstává stejná jako v období od dubna do června, tedy na úrovni 5,8 roku.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
