Největší počet žádostí o peníze z programu podaly podle ředitele odboru strukturálních fondů MPO Břetislava Grégra podniky v moravských regionech. "Na Moravě je znát lepší podnikatelský duch i spolupráce s hospodářskými komorami. Svoji roli tady sehrávají i místní zkušenosti s využíváním předvstupních fondů Evropské unie," uvedl. Podnikatelé v Moravskoslezském kraji podali 415 žádostí, firmy z Jihomoravského kraje 332.
Celkově mohou žadatelé z programu získat v letech 2004 až 2006 zhruba 11 miliard korun. MPO odhaduje, že do konce roku reálné čerpání dosáhne téměř 1,1 miliardy. "V roce 2006 očekáváme čerpání financí až do výše čtyř miliard korun. Dojde totiž i na projekty infrastrukturního charakteru. Příkladem může být třeba areál Škody Plzeň, kdy projekt doběhne v polovině příštího roku. Proplacená dotace jen pro tento případ dosáhne 650 milionů," uvedl ministr Urban.
Žádosti mohou podnikatelé podávat do konce příštího roku, na proplácení budou mít nárok ještě další dva roky. Od roku 2007 budou moci podávat žádosti v rámci nového rozpočtového období Evropské unie, ve kterém může Česká republika ze strukturálních fondů získat celkem zhruba 25 miliard eur. Na operační program MPO by mohl plynout v porovnání se současným stavem více než dvojnásobný objem prostředků.
O podporu ze strukturálních fondů mohou vedle firem žádat také obce. Například město Dobřany z programu získalo dotaci na podporu infrastruktury pro výstavbu průmyslové zóny. Prostředky mohou získávat také vysoké školy.
Operační program průmysl a podnikání se zaměřuje na podporu zejména malého a středního podnikání, rozvoj podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti. Z přidělených financí do roku 2006 hradí tři čtvrtiny EU a zbytek ministerstvo průmyslu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
