"V rámci finanční perspektivy Evropské unie v letech 2007 až 2013 odhadujeme, že modernizace a rekonstrukce našich železnic si vyžádá přes půl bilionu korun," řekl Paroubek. Připomněl také, že nedávno projednaná modernizace třetího a čtvrtého železničního koridoru bude stát téměř 100 miliard korun s tím, že značnou část prostředků by měla poskytnout Evropská unie. Nová legislativa také podle něho umožní spolupráci veřejného a soukromého sektoru v investicích do dopravní infrastruktury, kde se podle něho rýsují finanční prostředky nebývalého rozsahu.
Paroubek řekl, že jen letos by se měl kvůli restrukturalizaci železnic snížit počet železničářů o více jak 4500. Ztíženou situaci propuštěných osob by podle něj měla ulehčit zvláštní podpora v rámci sociálních opatření vlády, které začátkem letošního roku schválila Evropská komise. Částku 1,86 miliardy korun by mělo využít asi 11.000 osob v letech 2005 až 2008.
Odboráři dnes také několikrát kritizovali ministra dopravy Milana Šimonovského (KDU-ČSL), který je podle jejich názoru nepřítelem železniční dopravy. Paroubek ale na přímý dotaz z pléna odmítl možnost, že by počítal s jeho výměnou. "Musíte to zkrátka vydržet osm měsíců, tohle je koaliční vláda. Až budeme mít jinou vládu, tak tam pan Šimonovský nebude," řekl premiér.
Odboráři ještě dnes ve večerních či nočních hodinách mají schválit nového předsedu odborového svazu, zatímco volba místopředsedů se uskuteční zřejmě až v sobotu dopoledne.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
