Dálnice D1 se otevřením nového úseku prodlouží téměř o osm procent. V současnosti zbývá od Vrchoslavic napříč Moravou dokončit dálnici přes Kroměříž, Lipník nad Bečvou a Ostravu až k polským hranicím. "Dokončení celé této trasy plánujeme do pěti let, tedy do roku 2010," řekl ředitel ŘSD Petr Laušman.
Po otevření úseku Vyškov - Vrchoslavice bude až k polským hranicím zbývat z její budoucí celkové trasy ještě 130 kilometrů, z toho je dnes 80 kilometrů v přípravě a výstavbě jako dálnice D47. Po dokončení bude mít D1 z Prahy přes Brno a Ostravu na polské hranice 377 kilometrů.
Otevření nového úseku podle Laušmana pomůže především regionální dopravě na střední Moravě. Nový úsek ale bude mít pro Zlín v budoucnu velký význam také proto, že u Hulína vyroste křižovatka dálnice D1 s rychlostními komunikacemi R49 na Zlín a Slovensko a R55 na Břeclav. Na D1 a její části, která je nyní označována D47, se v současnosti staví především u Kroměříže a v Ostravě a okolí.
Kromě nového úseku na D1, který byl v posledních minimálně dvou letech největší dálniční stavbou v ČR, bude v letošním roce otevřeno ještě 16 nových kilometrů dálnice D11 u Chlumce nad Cidlinou. Zde se ale pro letošek počítá s obousměrným provozem v jedné polovině dálnice, rok na to ale půjde o plnohodnotnou dálnici až před Hradec Králové.
Příští rok bude, co se týče přírůstku nových dálničních úseků, na poměry v ČR skutečně výjimečný, řekl Laušman. Dohromady bude do provozu uvedeno 72 km dálnic. Na D5 to bude zbytek obchvatu Plzně nebo na D8 bude hotova stavba z Ústí nad Labem na německé hranice.



 
				







 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					 Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
						Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
					