Podle zdrojů HN Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nenašel dost argumentů, aby banky za údajný společný postup při stanovování poplatků potrestal. Úřad tak zřejmě již brzy šetření odloží v takzvaném prvním stupni.
"Nemohu to potvrdit ani vyvrátit, šetření ještě nebylo oficiálně ukončeno a jeho průběh nesmím komentovat," uvedl předseda ÚOHS Martin Pecina. Ten v září vystřídal v čele úřadu Josefa Bednáře, který letos v květnu šetření bank zahájil.
Ani představitelé bank nechtěli předpokládaný verdikt úřadu komentovat. Uvedli pouze, že rychlé uzavření kauzy je pro ně důležité, protože střet s antimonopolním úřadem může poškozovat jejich jméno před klienty.
Pravděpodobné vítězství bank však zřejmě budou kritizovat obránci spotřebitelů, kteří očekávali, že úřad proti bankám zasáhne. "Chtěli jsme, aby zrušil poplatky za zrušení účtů a také zakázal bankám, aby si nechaly některé služby platit dvakrát. Lidé platí za vedení účtu, banky jim ale naúčtují každou službu, kterou k němu používají," řekla Ivana Picková ze Sdružení na obranu spotřebitelů.
Tlak na banky ze strany státu však nekončí. Ministr financí Bohuslav Sobotka chce, aby změnily chování ke klientům. Návrhy nových pravidel, podle kterých by banky měly vydávat například přehlednější ceníky a umožnit snadnější přechod ke konkurenci, chce předložit vládě do konce října. Bankéři zatím nechtějí na Sobotkovy návrhy dobrovolně přistoupit a chtějí s ministrem dál vyjednávat.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
