"Mám svůj předpoklad. Myslím, že to bude pod třemi procenty," řekl ministerský předseda na dotaz, zda čeká nižší deficit. "Pokud nedojde k nějaké nepředvídatelné události, ale nevím, co by to mělo být, myslím si, že finance státu skoční velkým úspěchem v tomto roce," dodal.
Důvodem je nejspíš zejména výrazně lepší hospodaření státního rozpočtu, který se dosud drží v přebytku. V září skončil s nejvyšším přebytkem v historii ČR ve výši 25,8 miliardy korun.
Ministerstvo financí za hlavní důvody nečekaně dobrého vývoje označuje rychlejší růst ekonomiky a zlepšení výběru daní. Podle zdroje ČTK je však důvodů více, a nejsou vždy jen pozitivní. Zemi se nedaří čerpat prostředky z evropských fondů tak, jak si představovala, takže ve státní pokladně zůstávají nevyčerpané miliardy určené pro spolufinancování. Pozdější přijetí zákona o veřejných zakázkách zase na čas omezilo investiční výdaje státu.
Pokud by byl deficit pod třemi procenty, vláda přesto nejspíš nebude uvažovat o změně termínu pro zavedení eura. Nyní se hovoří o roku 2010. "Z řady důvody si myslím, že by to nebylo moudré," uvedl Paroubek. Země podle něj potřebuje dále investovat zejména do infrastruktury. "Pokud bychom měli snižovat rozpočtové schodky, museli bychom to udělat v oblasti investic a to by nebylo rozumné," dodal. Snižování deficitů je podmínkou pro zavedení eura.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
