Ministr financí John Snow změny označil za odvážná doporučení a řekl, že návrhy začne hned studovat. "Jejich doporučení je jen začátek," řekl Snow. Návrh prezidentova poradního výboru ministr nejprve prostuduje a vybere z něj to, co jeho resort bude chtít i zavést do praxe. Prezidentovi předloží až konečný návrh.
Plán poradců počítá se zrušením většiny daňových odpočtů, zápočtů a dalších daňových úlev, stejně jako se zjednodušením daňových formulářů. Zmizí také řada výpočtů, které jsou pro mnoho lidí příliš komplikované. Místo toho by měl nastoupit jednodušší postup pro výpočet daně z příjmu.
Mnoho expertů ale upozorňuje, že klíčová opatření nebudou populární. S tím se dokonce netají ani devítičlenný poradní výbor prezidenta Bushe, který soubor návrhů předložil.
"Úsilí reformovat daňový zákon je ušlechtilé, ale bude vyžadovat politickou vůli," píše se v dopise určeném ministrovi financí. Poradci upozorňují, že se některé zájmové skupiny budou reformě bránit a budou zřejmě trvat na tom, aby jim zůstaly právě ty daňové výhody, kterých nyní využívají.
Snow už v pondělí řekl před členy Detroitského ekonomického klubu, že americký daňový systém nepotřebuje teoretickou reformu, či jen akademické úpravy, ale skutečné a praktické změny. Poradci se návrhem změn zabývali prakticky celý rok a posuzovali přitom i spotřební daně a daň z obratu.
Prezident svým poradcům uložil, aby navrhli takové změny, které celý systém zjednoduší. Tým práci ukončil už před měsícem a hned si za některé pasáže vysloužil kritiku. Část oponentů tvrdí, že změny nejsou dostatečné, ostatní zase naříkali, že změny zašly až příliš daleko, připomíná agentura Reuters.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					