Pasažéři ČSA budou moci cestovat k odletům z Prahy Pendolinem

02.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 2. listopadu (ČTK) - Cestující ČSA z Ostravy, Olomouce a Pardubic budou moci k cestě na odlety z Prahy využít rychlovlaku Pendolino. Dohodu o vůbec první spolupráci leteckého a železničního dopravce podepsali prezident ČSA Jaroslav Tvrdík a generální ředitel Českých drah Josef Bazala.

Vlaky z Ostravy začnou jezdit 11. prosince, rezervace "letenek" na Pendolino začnou 7. listopadu. Dopravu mezi pražským nádražím Holešovice, kde bude končit svou jízdu Pendolino, a letištěm Ruzyně budou zajišťovat pro klienty ČSA zdarma autobusy. Cestující z Pendolina budou mít zajištěn rychlejší průchod při odbavení na pražském letišti. Ve vlaku budou pasažéři ČSA využívat místa v první třídě, na nádražích budou mít vstup do salonků s občerstvením. Oba dopravci uvažují také tom, že by v budoucnu zajistili možnost odbavení zavazadel na let již na nástupních nádražích.

Cena jízdenky na vlak bude zahrnuta v ceně letenky. ČSA budou drahám za jízdenky platit stejnou cenu, za jakou ji železniční dopravce běžně prodává, tedy 600 korun za trasu z Ostravy do Prahy v 1. třídě.

Cestující ČSA, kteří budou chtít využít Pendolino, např. na část cesty na trase Olomouc - New York, si prostřednictvím některého z prodejních kanálů ČSA kdekoli na světě zakoupí letenku na celou tuto trasu. V letence budou mít uvedeny dva spoje. Jeden pro trasu Olomouc - Praha, provozovaný jako linka ČSA vlakem Pendolino, a druhý pro trasu Praha - New York, zajišťovaný letadlem ČSA. Obdobný postup bude platit i pro cesty z Pardubic, nebo Ostravy, v případě Ostravy ale bude moci cestující volit mezi rychlovlakem Pendolino, nebo vnitrostátními lety provozovanými ČSA.

Pro vnitrostátní lety ČSA z Ostravy nebude podle Tvrdíka nový vlakový spoj konkurencí. "Umožní nám naopak synchronizovat naše spojení do Ostravy," řekl. ČSA zruší jeden ze svých šesti denních letů z Prahy do Ostravy, získají ale šest párů vlaků. Zvýší se tak efektivita provozu mezi Prahou a Ostravou, dodal.

Pendolino zkrátí jízdní dobu do Ostravy na 3:25 minut a bude tak skoro o hodinu rychlejší než nejrychlejší současný vlak na této trati Manažer. Do Olomouce vlak pojede 2:20 a do Pardubic 50 minut. Po dokončení dvou posledních staveb na koridoru mezi Krasíkovem, Zábřehem a Červenkou by se jízdní doba do Ostravy měla podle Bazaly dostat na 3:05 minut a do Olomouce 2:05 minut.

Společný spoj ČD a ČSA do Ostravy je pilotním projektem. Oba zástupci nevyloučili možnost využití pravidelných spojů Pendolino na odlety i z dalších míst v ČR. Vlaky začnou jezdit 11. prosince kromě trasy do Ostravy také na Brno a dál na Bratislavu a Vídeň. Podle Tvrdíka není vyloučeno využití Pendolina pro odlety z Prahy právě pro cestující z Brna i přesto, že ČSA v brzké době uvažují o zahájení vnitrostátních letů z Prahy do Brna.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK