Podle mluvčího ŘLP Richarda Klímy se tak přechází na režim, který je běžný v Evropě. Dosud podnik náklady na lety osvobozené od poplatků hradil z příjmů z neleteckých činností na úkor svého zisku.
Důvodem zpoplatnění jsou rostoucí náklady spojené s lety, jež jsou nyní od poplatků osvobozeny. Nejde přitom jen o dopravu představitelů státu, ale také o lety systému pátrání a záchrany, lety armád NATO, lety sloužící k ověření a certifikaci leteckých navigačních zařízení nebo lety záchranné služby. Na státní rozpočet by refundace nákladů měla mít v prvním roce podle odhadů dopad do 140 milionů korun.
Státní podnik Řízení letového provozu poskytuje letové provozní služby v českém vzdušném prostoru a na letištích Praha, Brno, Ostrava a Karlovy Vary.
Ceny svých služeb stanovuje firma v souladu s mezinárodními pravidly. Podle nich letos od začátku roku podnik snížil cenu za tzv. přeletovou jednotku, která zahrnuje jak hmotnost letadla, tak trať letu ve vzdušném prostoru ČR. Proti loňskému lednu je tak cena nižší o 14 procent.
Poplatky za služby řízení na českých letištích se letos nezměnily. Od příštího roku by ale ceny za tranzit mohly růst. Důvodem je vysoká investice do nového střediska řízení v Jenči u Prahy, které začne sloužit v roce 2007.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
