Unijní úřady práce nyní registrují přibližně 20 milionů nezaměstnaných, kteří nějaké místo minimálně formálně hledají. Poměrně častý je však i případ, kdy lidé raději pokračují v pobírání podpor od státu a případně si přivydělávají různými melouchy, než aby přijali špatně placenou a přitom namáhavou práci.
Hledání práce podle EK nečastěji vzdávají lidé s nízkým vzděláním, kteří nedokáží nabídnout firmám požadované znalosti techniky či jazyků. Mezi muži a ženami není v tomto ohledu téměř žádný rozdíl. Rezignace na aktivní hledání práce se rovněž zvyšuje s věkem. Lidé, kteří přijdou o zaměstnání jen několik let před dosažením důchodového věku, to pak obvykle řeší právě rezignací na hledání nového místa, nebo využitím předčasného odchodu do penze.
V unii se nyní průměrně odchází do důchodu v 61 letech a tato hranice se každým rokem posouvá o něco výše. V ČR nyní dosahuje rovných 60 let, na Slovensku necelých 58 let. Nejdéle v EU pracují Irové, kteří z posledního zaměstnání odcházejí průměrně až před 65. rokem života, o osm let později než Slovinci.
Kvůli stárnutí obyvatelstva naléhá EK na to, aby se podíl zaměstnanosti u starších lidí zvyšoval a dosáhl aspoň 50 procent. Dnes činí unijní průměr 41 procent, ČR je na tom se 42,7 procenty nepatrně lépe. Naopak Slovensko s 26,8 procenty a Polsko s 26,2 procenty pracujících starších lidí jsou na tom ze všech 25 států nejhůře.
Komise argumentuje, že klíč k většímu zaměstnávání starších lidí tkví především v celoživotním vzdělávání. Jako vzor dává Švédsko, kde pracuje téměř 70 procent starších lidí ve věku 55 až 64 let, nebo Dánsko, kde tento podíl činí 60 procent.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
