Leasingový trh v České republice loni poprvé nepřinesl meziročně lepší čísla. Pokles pokračoval i v prvním letošním čtvrtletí, naopak za první pololetí 2005 vykázaly leasingové společnosti nárůst o 3,7 procenta.
Objem leasingu movitých věcí, kam patří vedle osobních a nákladních aut také stroje či počítače, klesl v roce 2004 o 2,8 procenta na 96,6 miliardy korun. Příčinou byly květnové daňové úpravy a horší prodej nových aut, nosné složky trhu. Po vstupu do EU zmizela u daně z přidané hodnoty snížená sazba pro leasing automobilů, což postihlo hlavně fyzické osoby. U občanů byla dříve daň pětiprocentní, nyní je 19 procent.
Proti loňským prvním třem čtvrtletím vzrostl podíl leasingu osobních a lehkých užitkových aut ze 39,3 na 47,6 procenta, podíl leasingu těžších dopravních prostředků klesl ze 37,8 na 28,5 procenta. Podíl leasingu strojů se mírně zvýšil z 19,3 na 19,7 procenta. Podíl leasingu počítačů a vybavení kanceláří se snížil z 0,9 na 0,8 procenta. Podíl ojetých vozů na celkovém leasingu vozidel činil 28,5 procenta, zatímco loni v témže období byl 24,4 procenta.
Leasing se v tuzemské ekonomice často využívá. Mezi zeměmi střední a východní Evropy zaujímá Česko v leasingu první místo. Podíl leasingu na financování investic do ekonomiky představuje zhruba třetinu, což je dvojnásobek evropského průměru. Vyplněné dotazníky zaslalo asociaci 60 procent členů nabízejících nebankovní finanční produkty.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
