Praha předstihla například Hamburg, Vídeň, Lyon či Řím. Má také silnější postavení než její konkurenti, ke kterým patří Varšava a Budapešť.
Čtvrtou pozici obsadil Brusel a pátou Barcelona, která posunula Amsterdam na šestou příčku. Je to první významná změna ve vedoucí pětici od roku 1990, kdy firma C&W/H&B žebříček poprvé zpracovala.
Do čela oblíbených lokalit se vedle Barcelony tlačí i další španělské velkoměsto. "Města Barcelona a Madrid přijala v uplynulých deseti letech důležitá opatření k vlastnímu zlepšení - od investic do dopravní infrastruktury po vzdělání pracovní síly," uvedl výkonný ředitel C&W/H&B v Praze Jonathan Hallet. Města jsou tak v současnosti vnímána jako vedoucí obchodní lokality.
Za nejdůležitější ukazatel při rozhodování o expanzi na nové trhy považují zahraniční manažeři snadný přístup na trh. "Je důležité, že Praha v tomto ukazateli postoupila z 25. na 21. pozici. Stále je však co zlepšovat," poznamenal vedoucí pronájmu kancelářských ploch v C&W/H&B v Praze Andrew Thompson. Mírné zlepšení u hlavního města ČR vnímají zahraniční manažeři také u dopravy, telekomunikací, nabídky kanceláří, mezinárodního spojení a životního prostředí.
Naopak mírně si Praha pohoršila v hodnocení například kvalifikované pracovní síly, jazykové vybavenosti a ceny za pracovní sílu. Z druhé pozice na třetí klesla také v kategorii poměru mezi kvalitou a cenou kanceláří. "Praha je však v tomto ukazateli stále mezi třemi nejlepšími v Evropě, a to je důležité," podotkl Thompson. Dodal, že v příštích pěti letech plánuje expandovat do Prahy 34 zahraničních firem.
Žebříček European Cities Monitor společnosti C&W/H&B je výsledkem průzkumu mezi pěti stovkami manažerů předních evropských společností. Sleduje faktory důležité pro rozhodování o tom, do kterých lokalit budou firmy expandovat. Firma působí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe jako divize poradenské firmy Cushman&Wakefield. Celosvětově zaměstnává více než 11.000 odborníků ve 49 zemích. V České republice působí od roku 1993 a v pražské pobočce zaměstnává 64 lidí.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					