Vítězný model vzešel z druhého kola, v němž bylo sedm vozů a kde o pořadí rozhodovala porota 58 zahraničních novinářů. Z nich pro Clio hlasovalo 256, zatímco Passat dostal 251 hlasů. "Členové poroty ocenili nový model Clio hlavně díky kvalitě, bezpečnosti, pohodlí a prostoru," uvedl organizátor.
Model Clio III byl uveden na trh teprve přednedávnem, cenu v roce 2001 získal rovněž starší model Clio. Soutěž evropský automobil roku se koná 43 let a Renault v ní uspěl pětkrát. Před třemi lety porota ocenila vůz Mégane, který se pak v Evropě stal nejprodávanějším automobilem.
Model Clio za sebou nechal modely Alfa Romeo 159, BMW řady "3" a vozy Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, které mají stejnou platformu. Porota ale vybírala i z modelů Mazda 5 a Toyota Yaris, podotýká agentura Reuters. V loňském ročníku soutěže vyhrál model Toyota Prius.
Evropský automobilový trh se nyní potýká s nižším odbytem a v říjnu se prodej automobilů ve Francii snížil o 5,8 procenta. To byl největší propad za posledních šest let. Renault ale doufá, že právě Clio mu pomůže ve čtvrtém čtvrtletí prodej zvýšit. Clio III se vyrábí ve Francii, jeho předchůdce Clio II je ze Slovinska.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					