Domácí značky jsou pro většinu Čechů synonymem kvality

15.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 15. listopadu (ČTK) - Typickou vlastností českých značek výrobků je podle domácích spotřebitelů především kvalita. Myslí si to zhruba 54 procent respondentů z více než pětisetčlenného vzorku populace, který ve svém výzkumu oslovila společnost Datamar. Z výsledků dále vyplynulo, že na některé domácí značky jsou Češi velmi hrdí. Naopak z pohledu exportérů česká značka výrobků podle dřívějšího průzkumu příliš dobře nedopadla.

Žebříček představitelů typicky českých značek vede podle průzkumu jednoznačně Škoda Auto, uvedla Lenka Mynářová z Datamaru. Navíc je to podle respondentů i značka, na kterou mohou být Češi nejvíc hrdí. Poměrně vysoko se umístily také značky elektroniky a domácích spotřebičů Eta (2. pozice) a Tesla (5. pozice). Třetí místo žebříčku obsadil Plzeňský Prazdroj, čtvrté Baťa.

Kromě kvality Češi zmiňovali u domácích značek také výhodnější cenu proti zahraničním výrobkům. Sedm procent respondentů se domnívá, že typickou charakteristikou českých produktů je spolehlivost.

Naopak vývozci podle loňského dotazování na internetu preferují globální označení "vyrobeno v EU." Vstoupit s českou značkou na zahraniční trhy je náročné na finance a know-how, uvedla Marie Přibová z Datamaru.

Zhruba 50,5 procenta dotázaných v průzkumu rovněž uvedlo, že zná značku Klasa a produktové kategorie, které zastřešuje. Jde o označení pro kvalitní domácí potraviny, které na základě splnění požadovaných podmínek uděluje ministerstvo zemědělství.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK