S výsledkem jednání výběrové komise ještě před podpisem definitivního rozhodnutí ministr seznámil kabinet. "Protože to neumožňuje zákon o zadávání veřejných zakázek, ministr dopravy ani ostatním ministrům nesdělil, kdo se stane vítězem," řekl na tiskové konferenci vlády vicepremiér pro ekonomiku Martin Jahn.
Meziresortní hodnotící komise obdržela podle Žižkové nabídky čtyř uchazečů, které posoudila, a konstatovala, že tři z nich nevyhověly zadaným kritériím. Některé neobsahovaly požadovanou technickou úroveň, nenabídly například dostatečnou odolnost proti rušení systému. Někde zase chybělo povinné pojištění odpovědnosti nebo bankovní záruka.
Oficiálně by měl jméno vítěze zveřejnit server veřejných zakázek www.centralniadresa.cz zhruba za tři až čtyři dny. Jméno vítěze tak bude definitivně známo zřejmě až začátkem příštího týdne. Důvody vyřazení se uchazeči dozvědí písemně. "Ministerstvo dopravy ponechává na jednotlivých uchazečích, zda veřejnosti podrobnosti v této věci sdělí či nikoli," řekla mluvčí.
V Česku se má mýtné od nákladních vozů nad 12 tun začít vybírat od roku 2007 na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Na vybrané tahy první třídy by se zpoplatnění mělo rozšířit od roku 2008. Platilo by se pak na 2100 kilometrech českých silnic.
Sdružení Ascom Fela s Damovem a ABD Group nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun, sdružení Autostrade za 17,5 miliardy a Kapsch za 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli.
Soutěž již kritizovalo sdružení, které podalo nejnižší nabídku. Ministerstvo dopravy podle něj porušilo zákon. Sdružení již také podalo podnět k antimonopolnímu úřadu. Také Autostrade se nedomnívá, že by neoficiálně zveřejněný důvod vyřazení její nabídky byl podstatný.
Kabinet dnes také schválil metodiku výpočtu sazeb. Ta určuje, které náklady budou do mýtného zahrnuty. Na základě metodiky by MD mělo předložit v 1. čtvrtletí příštího roku návrh konkrétních sazeb. Zatím počítá s tím, že by se měly pohybovat v průměru kolem 4,05 Kč na kilometr na dálnicích a 1,9 Kč na vybraných silnicích 1. třídy. Stát by tak vybral v prvním roce fungování systému osm miliard Kč.
Vláda v metodice schválila také slevy z mýtného pro ekologická vozidla. O 30 až 80 haléřů na km méně by měly platit kamiony splňující přísnější ekologické normy Euro 3 a 4.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
