Návrh z dílny MŽP počítá se zvyšováním daní z elektřiny, uhlí a zemního plynu postupně od roku 2007 do roku 2015. Takzvané zelené daně slíbilo Česko zavést při vstupu do Evropské unie, kde již platí. Češi mají zatím výjimku právě do roku 2007, připomíná MfD.
Cílem ekologické reformy je především zlepšit životní prostředí. Vyšší daně by tak měly postihnout i motoristy. Nejvyšší částky by na daních za auto zaplatili majitelé starých a ekologicky náročných vozů. Cílem zavedení nových daní je obnova vozového parku.
Ekologická daňová reforma má být výnosově neutrální. To znamená, že peníze ze zavedených daní by měly být použity na snížení daní přímých. Scénář MŽP počítá s tím, že ekologickou daň by vyvážilo snížení jiných daní, a to buď z příjmu, nebo například sociálního pojištění, píše MfD s tím, že variant je několik.
Ekologická daňová reforma je součástí vládního prohlášení již od vzniku vlády Vladimíra Špidly.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
