Pro České aerolinie to podle deníku bude znamenat zvýšení nákladů o přibližně deset milionů korun. Tvrdík přitom usiloval o snížení nákladů, aby snížil ztrátu dopravce, která se letos očekává v řádu několika set milionů korun, připomíná.
"Oficiální stanovisko o zdražení poplatků jsme zatím neobdrželi. Až jej budeme mít v ruce, rozhodneme o dalších krocích," řekla HN mluvčí ČSA Jitka Novotná.
Tvrdík však již v uplynulém týdnu pro HN uvedl, že pokud se s ŘLP na poplatcích nedohodnou, požádá o přezkum ministerstvo dopravy a antimonopolní úřad.
Pražské letiště má podle informací Asociace leteckých dopravců IATA nejvyšší přistávací poplatky v Evropě. Doposud se v Ruzyni za jednu tunu u Boeingu 737-400 platí 205 korun, od příštího roku to bude 208 korun. Například ve Frankfurtu nad Mohanem dopravci za jednu tunu uváděného Boeingu platí 74 korun a ve Varšavě dokonce jen 38 korun, píšou HN.
Klíma však tvrdí, že takové srovnání je zavádějící. Podle něj ne všechny přistávací poplatky v sobě zahrnují i stejné služby. "Pokud sečteme všechny služby, pak je Praha až šestá nejdražší v Evropě. Jen o něco dražší je Brusel. Nejvíce se platí v Curychu," řekl dnešním Hospodářským novinám.