Vlak by pak měl jezdit dvakrát denně do Vídně a dvakrát za týden do Bratislavy. Původně dráhy počítaly s tím, že do zahraničí začne Pendolino jezdit ihned s platností nového jízdního řádu, tedy od 11. prosince, kdy začne spojovat pravidelně šestkrát denně Prahu přes Pardubice a Olomouc s Ostravou, a dvakrát za den Prahu s Brnem a Břeclaví.
Na trasu mezi Prahou a Ostravou využijí ČD tři ze sedmi svých rychlovlakových souprav, dvě denní spojení s Brnem a Břeclaví zajistí čtvrtý vlak. Ostatní soupravy budou pokračovat v testování a jedna bude sloužit jako záloha pro řešení případných "dětských nemocí" nového rychlovlakového spojení.
Z Prahy do Ostravy vlak zrychlí dopravu na 3:20 hodiny, tedy asi o hodinu. Cena jízdenky bude o 16 korun vyšší než u spojů EuroCity. Do Brna a Břeclavi bude Pendolino jezdit jako spoj kategorie EuroCity. Dva vlaky, které měly z Břeclavi pokračovat do Vídně, nahradí běžné vlaky opět v kategorii EuroCity.
S nasazením vlaku z Prahy do Německa dráhy v příštím roce nepočítaly kvůli rekonstrukci tamní trati. Vlaky by kvůli opravě nemohly využít svou vyšší rychlost.
Po dokončení posledních koridorových úseků mezi Krasíkovem a Zábřehem koncem příštího roku, Zábřehem a Červenkou v roce 2007 a úseku mezi Olomoucí a Přerovem na jaře příštího roku, by se měla jízdní doba vlaku ještě snížit, a to do Ostravy zhruba na tři hodiny, do Olomouce na dvě a do Brna také na dvě hodiny.
Během necelého měsíce prodeje si již místenky na Pendolino do Ostravy rezervovalo přes tisíc cestujících, kteří chtějí jet do konce letošního roku. ČD v pondělí také zahájily prodej jízdenek na Pendolino přes internet.
Dráhy koupily od italského výrobce Alstom celkem sedm souprav rychlovlaků zhruba za 4,4 miliardy korun.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
