"Máme pocit, že je to snaha zvítězit za každou cenu. Jejich nabídka je nereálná a neodpovídá nákladům," řekl listu předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík.
Například na trati z Mostu do Plzně chtějí ČD od státu jen 8,4 milionu korun na doplacení ztráty, zatímco konkurenční Viamont požaduje 53,8 milionu korun. Podobné je to i na trati z Pardubic do Liberce.
Cena však není jediným kritériem soutěže, rozhoduje také kvalita služeb. Zatímco společnosti Connex a Viamont nabídly moderní soupravy Siemens Desiro, dráhy modernizované staré vozy.
Dráhy ale odmítají, že by šly pod cenu. "Byla provedena kalkulace konkrétní trati v rámci celkové kalkulace na dopravní obslužnost," uvedla Hana Bednářová z Českých drah. Více se firma do skončení soutěže nechce vyjadřovat.
Zjistit, kolik dráhy dostávají za obě tratě, dosud není možné. Ministerstvo dopravy totiž doplácí drahám ztráty za všechny rychlíky a expresy jako jeden celek.
Stát chce postupně pustit konkurenci na další tratě. "Je to jediná cesta, jak ukázat skutečné náklady na dopravu a rozhýbat trh," řekl Mužík.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
