Obchodníci zahájili výprodeje, ceny textilu klesly až o 60 pct

16.12.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 16. prosince (ČTK) - Obchodní řetězce již zahájily sezónní výprodej podzimního a zimního textilu, aby do svých obchodů v době vrcholících vánočních nákupů přilákaly co nejvíce lidí. Ceny textilu v těchto dnech v obchodních řetězcích i mnoha malých prodejnách klesly až o 60 procent. Další vlnu slev chystají obchodníci hned po vánočních svátcích a sezónní výprodeje by měly probíhat i v lednu. Obchodníci si díky sezónním výprodejům uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží.

O 30 až 50 procent zlevnil tento týden vybrané oblečení z podzimní a zimní kolekce například obchodní řetězec Tesco Stores ČR. Sezónní výprodej textilu a obuvi odstartovala před Vánocemi také společnost Carrefour, která v těchto dnech nabízí až 50procentní slevy. Vánoční výprodej probíhá rovněž v prodejnách s nábytkem Jena, které nabízejí slevy až 60 procent.

Na začátku příštího týdne zahájí výprodej textilu také hypermarkety Hypernova. "Zlevňujeme kompletně celý sortiment textilu, a to až o 60 procent. V minulých letech jsme začínali s výprodejem textilu až 27. prosince, letos ale chceme vyjít vstříc zákazníkům, kteří nakupují na poslední chvíli dárečky pod stromeček," řekla mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Kateřina Černá.

Podle hlavní ekonomky společnosti Next Finance Markéty Šichtařové Češi letos v předvánočním období utratí v obchodech zhruba 233 miliard korun, což bude o čtyři procenta meziročně více. Vánoce jsou tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce a výrazný růst tržeb již několik týdnů mají i kamenné obchody. Mezi neprodávanější klasické dárky patří i letos spotřební elektronika, kosmetika, DVD či interaktivní hračky.

Letošní novoroční výprodeje ale doprovázely velké problémy. Česká obchodní inspekce zjistila, že některé velkoprodejny nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji. Kontrolní akci ČOI odstartovaly novoroční slevy v hypermarketech Carrefour, kde na začátku ledna klesly ceny některého zboží až o 95 procent. Do prodejen tehdy zamířily tisíce zákazníků, na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo.

Obchodní řetězce jsou po problémech s novoročními výprodeji opatrnější při inzerování slev a mnohé z nich začaly v letácích upozorňujících na snížené ceny uvádět i údaje o množství zlevněného zboží. Obchodníci se tak chtějí vyhnout komplikacím a kritice, kterou kvůli lednovým výprodejům sklidili od zákazníků i státních orgánů. Zpřísnit podmínky pro výprodeje má novela zákona o regulaci reklamy, kterou nyní projednává parlament.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK