Hrubé výdaje na TV reklamu v listopadu meziročně stouply o 17 pct

18.12.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 18. prosince (ČTK) - Hrubé výdaje firem bez slev a bonusů na televizní reklamu v listopadu meziročně stouply o 17 procent. Celkem firmy vydaly 2,57 miliardy korun, což je o 377 milionů více ve srovnání se stejným obdobím loni. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.

Meziročně vzrostl i počet odvysílaných spotů. V programu televizí se jich objevilo o 5459 více než ve stejném měsíci loni, což představuje časové údobí v délce 38,5 hodiny. Na delších reklamních blocích se podílely obě soukromé celoplošné televize. Nova odvysílala o 21 a tři čtvrtě hodiny více reklam, u Primy to bylo více téměř o 13 hodin.

Co se týče podílů jednotlivých televizí na sledovanosti reklam, podíl Primy podruhé za sebou překročil hranici 30 procent; na výsledku se tak nejspíše opět projevila vysoká sledovanost reality show VyVolení. Podíl Primy na takzvaných odvysílaných GRP bodech, pomocí kterých se určuje reklamní zásah, byl v uplynulém měsíci 31,8 procenta, což je více o 7,4 bodu oproti loňskému listopadu.

Naopak podíl Novy meziročně o 7,3 bodu klesl na 57,7 procenta; v jarních měsících letošního roku se přitom měsíční podíly Novy na odvysílaných GRP pohybovaly okolo 70 procent. Podíl ČT klesl v listopadu meziročně o desetinu bodu na 10,5 procenta.

Nejvíce peněz na televizní reklamu vydala v listopadu společnost Procter & Gamble - 106,3 milionu korun. Následuje Walmark se 102,9 milionu, Nestlé s 85,5 milionu a Danone s 82,7 milionu. Pětici největších inzerentů uzavírá T-Mobile s 77,6 milionu korun. První pětice zadavatelů vydala dohromady na TV reklamu 455 milionu korun, tedy zhruba 17,7 procenta výdajů všech firem.

Meziročně nejvíce v listopadu navýšily výdaje firmy Uniqa, Ford, Novartis a Masterfood. Naopak z větších klientů klesly reklamní investice u Coca-Coly, České pojišťovny, Electroluxu nebo GE Money Bank. Mezi firmy, které loni v listopadu v TV neinzerovaly a letos ve stejném období ano, patří například Český Telecom, Rudolf Jelínek Vizovice nebo pojišťovna Callin.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK