Společnost BAA získá 75 procent minus jednu akcii letiště, licenci na jeho provoz na příštích 75 let a některá související aktiva. Podle představitelů BAA má letiště velký potenciál pro podnikání a expanzi a vyhlídky stát se hlavním centrem letecké přepravy ve střední Evropě.
Agentura APV již minulý týden oznámila, že firma BAA podala ve veřejné soutěži na budapešťské letiště nejvyšší nabídku. Současně ale upozornila, že BAA nemusí být vítězem a že tendr zůstane až do podepsání smlouvy otevřený. Druhá nejvyšší nabídka pocházela od německého stavebního koncernu Hochtief. Třetí a poslední se s odstupem umístil provozovatel frankfurtského letiště Fraport.
Společnost BAA hodlá do roku 2010 více než zdvojnásobit počet pasažérů odbavených na budapešťském letišti na téměř 20 milionů z letošních zhruba 7,5 milionu. Plánuje rovněž rozšířit hlavní terminál, rozvinout maloobchodní a gastronomické služby a snížit poplatky leteckým přepravcům.
Firma se zavázala, že v letech 2006 až 2011 investuje do letiště 261 milionů eur (téměř osm miliard Kč). Celkové investice v příštích desetiletích ale budou podle BAA několikanásobně vyšší, píše agentura Reuters.
Maďarský ministr hospodářství a dopravy János Kóka uvedl, že společnost BAA rovněž jedná s maďarskou vládou o spolupráci při vybudování rychlého vlakové spojení mezi letištěm a centrem Budapešti. Dodal, že aktivity BAA by mohly zapříčinit vznik 30.000 nových pracovních míst.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
