Poslanci chtěli novelou zákona o bankách docílit toho, aby klienti uvedených zkrachovalých peněžních ústavů dostali stejné odškodnění jako dříve klienti jiných padlých bank.
Šanci na přijetí předlohy ale poklesly po přijetí pozměňovacího návrhu poslance ČSSD Miloslava Vlčka. Ten prosadil, aby do výše čtyř milionů korun byli odškodněni také klienti kampeliček. To by si ale vyžádalo ze státního rozpočtu další dvě miliardy korun. Před přijetím takového návrhu varoval před hlasováním i ministr financí Bohuslav Sobotka.
Peníze by totiž musel podle něj nakonec vynaložit státní rozpočet, a to pravděpodobně na úkor jiných výdajů, nebo by se musel o dvě miliardy korun zvýšit v roce 2006 schodek státního rozpočtu. Sobotka upozornil, že přijetím Vlčkova návrhu by sněmovna dala klientům kampeliček naději, že peníze dostanou, ale fakticky na odškodnění by žádné peníze nebyly.
V závěrečném hlasování se tak pro přijetí novely vyslovilo 56 poslanců ze 113 přítomných. Proti jich bylo 39, ke schválení návrhu bylo zapotřebí 57 hlasů. Přijetí podpořili někteří poslanci ODS a KSČM a jednotlivci z KDU-ČSL, US-DEU a ČSSD.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
