Případ začal antimonopolní úřad podle serveru šetřit v březnu 2004 na základě stížnosti sdružení zastupujícího leasingové společnosti. Těm se nelíbilo, že automobilka firmám nabízejícím operativní leasing odmítá poskytovat slevy.
Úřad při řízení zjistil, že firma sjednává s různými odběrateli svých vozů rozdílné podmínky a odmítá stejné podmínky nabízet leasingovým společnostem, které tak podle antimonopolního úřadu nemohou uzavírat velkoodběratelské smlouvy a čerpat z nich výhody jako ostatní velkoodběratelé. Úřad proto firmě dal za zneužití dominantního postavení pokutu ve výši padesát pět milionů korun a nařídil jí změnit smlouvy.
Automobilka s tím, že by porušila zákon, nesouhlasí a proti udělení vysoké pokuty se odvolala. "Zatím jsem neobdrželi žádnou odpověď," cituje server Jaroslava Černého z tiskového odboru Škody Auto.
Zástupci úřadu také potvrdili, že se o rozkladu společnosti stále jedná. Teprve po projednání rozkladu bude jasné, zda bude pětapadesátimilionová pokuta - jedna z nejvyšších, kterou úřad udělil - platná, podotýká server.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
