Členové sdružení tvrdí, že vypouštění páry skrze přepouštěcí stanice do atmosféry (PSA) je v Temelíně běžnou praxí. Jiné atomové elektrárny přitom používají takzvané přepouštěcí (redukční) stanice před turbínou, které umožňují páru zpětně recyklovat. Sdružení proto vyzývá, aby skončilo upouštění páry přes PSA kromě vážných havárií. Zároveň apeluje na elektrárenskou společnost ČEZ, aby zabezpečila recyklaci páry přes redukční stanice, jak je to běžné v západních elektrárnách.
"Zodpovědné státní orgány životního prostředí a ochrany zdraví obyvatelstva si hrají jako vždy na pštrosa, který strká hlavu do písku," píše se v tiskové zprávě sdružení.
Předsedkyně SÚJB Dana Drábová uvedla, že v Temelíně se jako v jiných elektrárnách používá kombinace dvou redukčních stanic. Dochlazování přes PSA přichází na řadu až po odfázování turbíny, kdy už dále nelze odvádět páru přes přepouštěcí stanice do kondenzátoru (PSK).
"Pára vypouštěná přes PSA do ovzduší obsahuje tak malé množství radionuklidů, že je obtížné je změřit i velmi moderními metodami. V porovnání s množstvím radionuklidů ve věcech, které jsou běžnou součástí našeho každodenního života, si klidně troufnu říci, že tato pára není radioaktivní," dodala.
Pomocí přepouštěcích stanic do atmosféry je nyní dochlazován odstavený druhý blok. Proces doprovází hluk slyšitelný v blízkém okolí elektrárny.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
