Vedení CzechInvestu dnes společně se zástupci ministerstva průmyslu a obchodu a Moravskoslezského a Zlínského kraje odletí do Jižní Koreje jednat o podmínkách pro umístění této investice v hodnotě miliardy eur na území ČR. Ve hře o továrnu Hyundai je také Polsko.
Podrobnosti o návrzích, které česká strana tento týden vedení společnosti Hyundai předloží, dnes Hruda nechtěl zveřejnit. "Zatím nemohu komentovat žádné detaily," uvedl.
Šance na získání investice má zóna v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, kterou vedení společnosti Hyundai preferuje. O investici se ale uchází také Zlínský kraj, který chce Hyundai přilákat do zóny v Holešově na Kroměřížsku.
Hyundai plánuje stavbu své pobočky, která by dodávala ročně kolem 300.000 vozů zejména na evropský trh, zřejmě v některé z lokalit v Česku, nebo v Polsku. Továrna by měla přímo zaměstnat kolem 3000 lidí, v dodavatelských firmách by mohlo podle agentury CzechInvest vzniknout více než 10.000 pracovních míst.
Sedmá největší automobilka na světě Hyundai chce začít se stavbou už příští rok, první vozy by měla vyrobit na konci roku 2008. Nová továrna by podle odhadů CzechInvestu v roce 2009 zvýšila růst českého hrubého domácího produktu až o 1,5 procenta.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
