"Je to dáno především zkrácením plánovaných odstávek na výměnu paliva a zvýšením výkonu třetího bloku," řekl Linhart. Výměnou částí turbín loni na jaře se účinnost a výkon bloku zvedly o 3,5 procenta. Další modernizace má zajistit rekordní výrobu v letošním roce.
Podle původního předpokladu měla loni ve výrobě Dukovany poprvé předstihnout Jaderná elektrárna Temelín, která má vyšší instalovaný výkon. Podle Linharta se to nestalo kvůli potížím spojeným s rozjezdem nových zařízení. "Dneska přesně odhadovat výrobu v Temelíně je těžké, v Dukovanech si to můžeme dovolit lépe," zdůvodnil.
Dukovany, které podle vedení patří mezi pětinu nejlépe provozovaných jaderných elektráren ve světě, se loni na celkové produkci ČEZ podílely 23 procenty. Díky zahájené modernizaci se instalovaný výkon bude zvyšovat. Na úroveň srovnatelnou s Temelínem se elektrárna dostane v roce 2015.
"Do elektrárny ročně investujeme kolem dvou miliard korun," řekl Linhart. Převážná část investic se bude týkat obnovy systému kontroly a řízení, která loni začala pracemi na třetím bloku. Po dokončení modernizace by elektrárna měla být připravena na dalších 30 až 40 let provozu; ukončení výroby se dříve předpokládalo v roce 2025.
Elektrárna dává práci 1250 lidem, počet dlouhodobě klesá. Několik desítek pracovníků odešlo loni, asi 40 bude propuštěno v tomto roce. Podle Linharta modernizovaná zařízení mají menší nároky na obsluhu. ČEZ také vychází z porovnání s jadernými bloky čtyř elektrárenských společností v EU. Dukovany sice mají nejnižší provozní náklady, ale například díky nižším mzdám. "Pokud se srovnají všechny parametry, ukazuje se, že činnosti děláme s více lidmi a s více náklady než někteří kolegové na západě," uzavřel Linhart.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
