"PPF Investments v současné době analyzuje alternativy řešení dlouhodobě problematického vztahu mezi společností Setuza a státem, které by bylo ve prospěch všech zúčastněných stran," uvedl výkonný ředitel společnosti Pavel Kuta. Zároveň potvrdil, že o pohledávku státu projevila PPF písemný zájem.
Pohledávka za Setuzou ve výši 4,1 miliardy korun je nyní v držení České konsolidační agentury. Vláda ji chce převést na Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond (PGRLF) pod ministerstvo zemědělství. To by pak pohledávku přeměnilo v akcie, a získalo tím pro stát opět podíl v Setuze.
O podíl ve strategickém podniku stát přišel kvůli tajné opční smlouvě z roku 2002, kterou podepsal tehdejší ministr zemědělství Jaroslav Palas. Na firmu Český olej muselo být převedeno 38 procent akcií firmy, dnes tato společnost ovládá již 90,3 procenta akcií. Jejím jediným oficiálním majitelem je podnikatel Michal Zouhar, vystupuje však za ní především Pitr.
Podle posudků se cena pohledávky státu pohybuje od 439 do 465 milionů korun, skupina Petra Kellnera za ní podle ČKA nabízí více. Setuza zatím pohledávku neuznává a započítává proti ní takzvanou Nemethovu pohledávku vůči státu. Pitr již dříve uvedl, že je připraven od zápočtu ustoupit a dluh uznat v případě dohody s PGRLF na společném řešení.
Generální ředitel Setuzy František Janů již dříve uvedl, že vstup silného investora typu PPF by byl pro firmu přínosem a přispěl by ke zklidnění situace. Podle tisku PPF zkoumá i možnost koupě zemědělské firmy Agropol, díky čemuž by mohla vytvořit cenný potravinářský komplex.
PPF je nejsilnější českou finanční skupinou, jejíž majetek se odhaduje na více než 100 miliard korun. Vlastní například Českou pojišťovnu, eBanku a část CME, majitele Novy.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
