Místo deseti souprav podle původní smlouvy jich nakonec bylo dodáno pouze šest a do provozu byly uvedeny se šestiletým zpožděním. Navíc za první měsíc provozu se objevilo 89 závad. Převážná část z 10,5 miliardy korun připadá na ztrátu z neuskutečněného provozu souprav kvůli zpoždění dodávek.
Názory na příčinu současných závad se podle České televize různí. Podle Pavla Stoulila, který působil jako náměstek dvou ministrů dopravy, byl zkušební provoz příliš krátký. Proděkan dopravní fakulty ČVUT a bývalý ministr dopravy Petr Moos míní, že závady nejsou výhradním problémem Pendolina. Podle jeho názoru by jakákoli moderní lokomotiva ze západní Evropy mohla mít na českých tratích problémy. Západní technika lokomotiv si totiž nerozumí s východní technikou tratí, uvedl Moos v ČT.
O problémech Pendolina bude ve středu v České republice jednat s vedením Českých drah viceprezident dodavatelské firmy Alstom Terence Watson. Má se zaručit, že jeho firma závady odstraní, uvedla ČT.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
