Index Nikkei 225 si připsal 2,11 bodu a den uzavřel vyšší jen o 0,01 procenta na hodnotě 15.651 bodů. Během dne měl ale zisk vysoko přes jedno procento a dostal se k 15.850 bodů. Širší index Topix zpevnil o 0,37 procenta na 1618,46 bodu.
Akcie společnosti Livedoor se poprvé od vypuknutí skandálu dnes vrátily na trh. Krátce po zahájení obchodování se ale jejich kurz propadl na 155 jenů, což je proti předchozímu závěru ze začátku minulého týdne propad o 77,7 procenta. Nakonec kurz klesl až na 137 jenů.
"Investoři se rozhodli zatím další akcie nekupovat, protože nikdy nevíte, co se může stát, když se akcie Livedoor začaly opět obchodovat," řekl analytik makléřské společnosti Cosmo Securities Keniči Azuma. Jiní analytici ale upozorňují, že obchodování se ve velmi krátké době vrátí k normálu, protože ti, kteří chtěli akcie Livedoor prodat, už mají možnost.
Livedoor se postarala o rozruch 16. ledna, kdy vyšetřovatelé prohledávali její kanceláře kvůli podezření, že firma porušila zákon o cenných papírech. Burza akcie umístila do zvláštního režimu a nyní jim hrozí, že budou z trhu vyřazeny. V obavách z náporu na obchodní systém burza omezila obchody s touto emisí jen na 90 minut.
Na devizovém trhu se mírně zvyšoval kurz dolaru, který smazal alespoň část vysokých ztrát z předchozích dnů. Nadále se však drží blízko čtyřměsíčního minima k euru a ve výraznějším oživení mu brání vyhlídky na ukončení cyklu zvyšování úrokových sazeb v USA. Přední činitelé americké centrální banky již otevřeně hovoří o tom, že prostoru ke zvýšení sazeb už mnoho není.
V závěru obchodování se dolar k euru prodával v kurzu 1,2271 USD a mírně tak zpevnil z předchozích 1,2305 USD, kde byl v úterý v Tokiu. Proti japonskému jenu vystoupil na 114,95 ze 114,61 JPY, euro k jenu ale zůstalo beze změn na 141,07 JPY.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
