Pro pomoc hranickému podniku LG.Philips Displays však má vláda dvě základní podmínky, zopakoval Urban. Jednak se musí hranický podnik oddělit od mateřské nizozemské společnosti, která je v konkurzu. Poté bude muset hranický podnik prokázat, že má na klasické televizní obrazovky odbyt alespoň na jeden až dva roky, a to odbyt, který přinese zisk.
Ministr je ale skeptický ohledně vyčlenění hranické firmy z konkurzní podstaty nizozemské mateřské společnosti. Urban dále uvedl, že za podmínky zajištěného odbytu klasických obrazovek může o překlenovací úvěr požádat i firma TCT ze skupiny Ecimex, která vyrábí klasické obrazovky v Rožnově pod Radhoštěm.
Klasické obrazovky se podle Urbana budou vyrábět ještě pět až šest let, je ovšem otázka, jestli v Evropě nebo Asii. Prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Míl však považuje očekávání až šestileté výroby klasických obrazovek v Hranicích za optimistické. Podle něho jsou podmínky pro jejich výrobu v Evropě příliš regulované. Kvůli obtížným podmínkám pro podnikání považuje Míl rovněž za nepravděpodobné, že by bylo jednoduché začít místo klasických obrazovek vyrábět plazmové.
Za jedinou účinnou pomoc Míl považuje vytvoření podmínek pro menší podnikatele, kteří by v regionu Hranic mohli poskytnout práci lidem, kteří o ni nakonec přijdou v hranickém podniku. V této souvislosti Míl také kritizoval nový zákoník práce, který podle něho podnikatele nebude motivovat k přijímání nových zaměstnanců.
Závod LG.Philips v Hranicích musel kvůli nedostatku materiálu minulý pátek zastavit produkci poté, co se mateřská společnost dostala do konkurzu. V úterý se však výrobní linky opět rozjely a továrna má údajně zajištěný roční odbyt pro dvě linky. Podnik zaměstnává zhruba 1300 lidí.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
