Rakouská dálnice A5 tak zatím podle společnosti Asfinag, která zajišťuje její výstavbu, povede z Vídně k městu Mistelbach, tedy asi dvacet kilometrů od hraničního přechodu v Mikulově. Měla by být dokončena v roce 2009.
O trasu dálnice od Brna k rakouským hranicím se vedou spory. Jihomoravské krajské zastupitelstvo už rozhodlo, že se o dva pruhy rozšíří silnice R52 od Pohořelic přes Novomlýnské nádrže do Mikulova. "Je to nejlepší řešení, není to žádný drastický zásah do krajiny," uvedla krajská radní Anna Procházková. Rozšířená R52 by se mohla začít stavět v roce 2007 a sloužit řidičům od roku 2010 nebo 2011.
Odpůrci této varianty, mezi kterými jsou především obce v okolí plánované trasy a občanská sdružení, se ale nechtějí vzdát. Podali už žalobu k soudu a stěžují si také na ministerstvo životního prostředí. To totiž s trasou od Pohořelic do Mikulova souhlasilo.
Zástupci obcí i nevládních sdružení tvrdí, že úřady ve svém posuzování úplně vynechaly variantu, využívající dálnice D2 z Brna k Břeclavi a připravovaného obchvatu Břeclavi. To by ale znamenalo, že na rakouské straně by dálnice nevedla do Mikulova, ale do Břeclavi.
Ministři dopravy Hubert Gorbach a Milan Šimonovský se loni v listopadu dohodli na vytvoření společné komise. Ta by měla pracovat na stanovení přesného bodu, ve kterém se obě dálnice potkají. Obě země totiž počítají s tím, že se jim podaří získat na stavbu nové silnice mezi Vídni a Brnem peníze z fondů Evropské unie.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
