Cílem dnešní schůzky bylo podle MPSV vyřešit rozdílné postoje vůči spornému paragrafu, který by mohli zaměstnavatelé podle odborářů zneužívat. "Pokud chtějí odborové svazy určitou změnu, měly by sjednotit své názory a měly by se dohodnout, co vlastně chtějí," uvedl po jednání Škromach. Zástupci odborů mají nyní zhruba měsíc na to, aby přišly s jednotným stanoviskem. Pokud se tak stane, je MPSV podle svého vyjádření připraveno k diskusi.
Skutečnost, že zákoník umožňuje zaměstnavatelům uzavřít kolektivní smlouvu s tou odborovou organizací, která má největší počet členů, považují zástupci některých odborových svazů za protiústavní. Odboráři již dříve zákoník se sporným paragrafem obvinili, že porušuje Listinu základních práv a svobod. "Nesmí být zvýhodňována žádná skupina zaměstnanců ani žádný odborový svaz," řekl před časem mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček.
Schůzky se zúčastnili zástupci Asociace odborových svazů, Českomoravské konfederace odborových svazů, Odborového sdružení železničářů, Unie železničních zaměstnanců a Federací strojvůdců, železničářů, vozmistrů a vlakových čet.
Nový zákoník práce, který ve sněmovně prosadili levicoví poslanci, pravicový Senát nejspíš zamítne. Naznačili to v dřívějších vyjádřeních představitelé tří nejsilnějších senátorských frakcí - ODS, KDU-ČSL a Klubu otevřené demokracie. Zákoník je podle autorů liberálnější a přináší větší smluvní volnost mezi zaměstnanci a zaměstnavateli. Podnikatelé ale nový pracovní kodex kritizují.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
