"Mluvím v tomto případě o společnosti, která není státem vlastněná či jen z malé části, o E.ON, ale která má veřejnou kontrolu díky fúzi s Ruhrgasem," řekl ministr. Vyjádřil se tak na tiskové konferenci po zasedání kabinetu, během nějž vláda upravila několik zákonů o energetice.
Evropská komise odpověděla, že se jí snaha španělské vlády omezit hlasovací práva německé firmě v Endese jeví jako nezákonná.
Podle Montilly nevzbuzuje obavy 2,6 procenta, které v E.ON drží vláda Bavorska. Důvodem obav jsou ale vlastnická omezení, která pro E.ON vyplývají z dohody o převzetí Ruhrgasu. Tyto podmínky určila německá vláda v roce 2002, připomněly španělské vládní zdroje. V E.ON nebyl nikdo k zastižení, aby se k situaci vyjádřil.
E.ON v tomto týdnu za Endesu nabídl 29 miliard eur a převýšil tak nabídku domácí plynárenské skupiny Gas Natural. Ten se podle zpráv španělských médií chystá nabídku německého koncernu přebít. Nový plán by mohl Gas Natural předložit v příštím týdnu, až bude zveřejňovat výsledky hospodaření za minulý rok.
Nabídka E.ON způsobila poprask. Španělský premiér José Luis Zapatero opakovaně zdůraznil, že je potřeba, aby byly španělské společnosti silné. Dodal, že kabinet bude při posuzování nabídky brát ohled na tržní pravidla, zájmy spotřebitelů a národní zájem.
Gas Natural předtím za Endesu nabízel 23,2 miliardy eur, napsala agentura Reuters.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
