Autostrade a Mytia, které podaly úřadu podnět proti vyloučení ze soutěže kvůli formálním nedostatkům, se nyní mohou obrátit na Krajský soud v Brně. Firma Autostrade už si podle informací ČTK stěžovala na průběh soutěže u Evropské komise.
Tendr na mýtné vyhlásilo loni ministerstvo dopravy, přihlásili se do něj čtyři zájemci. Dva z nich, Autostrade a firmu Mytia, ministerstvo vyřadilo a jako vítěze určilo Kapsch. Neúspěšné firmy si na postup MD stěžovaly u antimonopolního úřadu. Ten v prvním stupni rozhodnutí vítěze tendru potvrdil, společnosti ale proti verdiktu podaly rozklad, kterým se zabýval předseda ÚOHS.
Mýtné by měly od příštího roku platit kamiony nad 12 tun. Výnos by se měl v prvním roce, kdy MD počítalo se zpoplatněním 970 kilometrů silnic, pohybovat kolem osmi miliard korun. V budoucnu, kdyby stát zpoplatnil i menší nákladní vozidla, by se mohl vyšplhat na 14 i více miliard korun. Stát by neměl za infrastrukturu nic přímo platit. Systém se bude postupně splácet až z vybraného mýtného.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
