Rakouský EVN zaplatí za 90 procent makedonské AD ESM 225 milionů eur, tedy 6,42 miliardy Kč. Dalších 96 milionů eur se EVN zavázal investovat do firmy během tří let po privatitaci. "EVN byl posouzen jako nejlepší," řekl makedonský premiér. Závaznou nabídku na koupi AD ESM předložil vedle EVN a ČEZ také italský Enel.
Makedonský podnik má 721 tisíc zákazníků a ročně prodává 4,4 terawatthodin elektřiny. Společnost má ve svých aktivech také 11 malých vodních elektráren.
Výrobu elektřiny, její přenos a distribuci v Makedonii ovládají tři firmy, které vznikly v roce 2005 rozdělením tehdejšího státního monopolu ESM. Soutěž na koupi distribuční společnosti vyhlásila Makedonie na konci minulého roku.
Rozhodnutí kabinetu prodat firmu ve volebním roce vyvolalo u makedonské veřejnosti nevoli a opozice pohrozila, že privatizaci prošetří, pokud se dostane k moci, napsala agentura Reuters.
ČEZ se do soutěže přihlásil v prosinci 2005 a spolu s dalšími třemi společnostmi se dostal do užšího výběru zájemců. ČEZ již vlastní tři distribuční společnosti v Bulharsku, které s Makedonií přímo sousedí. ČEZ je v evropské energetice jednou z nejziskovějších a zároveň nejméně zadlužených firem.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
