"To by mohlo být opodstatněné pouze v systému, v němž zaměstnavatel vlastní zaměstnance, což z historie známe jen a jedině z éry otrokářství," píše podle Hájka Klaus v odůvodnění svého veta. Dodal, že pokus převést dávky je snahou měnit český "socioekonomický systém ve směru korporativismu, který neodpovídá našemu ústavnímu pořádku".
Ministr práce Zdeněk Škromach (ČSSD) tvrdí, že nový systém schválený sněmovnou bude pro zaměstnavatele výhodný. Odvody jim mají klesnout z 3,3 procenta na 1,4 procenta. Škromach již dříve uvedl, že stát tak sice vybere o 18 miliard korun do rozpočtu méně, tyto peníze ale firmám zůstanou. Zaměstnavatelům se však navrhovaná změna nelíbí.
Zákon bude kvůli Klausovu kroku posuzovat ještě jednou sněmovna. Pro jeho opětovné přijetí bude třeba 101 hlas z dvousetčlenného pléna.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
