Noční výprodej v Hypernově přilákal tisíce lidí

14.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 14. dubna (ČTK) - Výprodej ve vybraných prodejnách řetězce Hypernova po 22:00 využily tisíce lidí. V několika městech byl o zlevněné zboží obrovský zájem, jinde byl podle zjištění ČTK lehce nadprůměrný počet zákazníků. První necelé dvě hodiny nákupní horečky se obešly bez incidentů, ačkoli tlačenice mezi lidmi byla někde patrná. Obchodní řetězec vyhlásil na včerejší večer až osmdesátiprocentní slevy na některé nepotravinářské zboží.

Například karlovarskou prodejnu zaplnil dav lidí. Podle tamní manažerky se první hodinu po otevření mezi regály rozprchlo odhadem 2500 kupujících. Parkoviště bylo zcela zaplněno, lidé do aut nosili stále další a další zboží. Vozíky nestačily a lidé vynášeli krabice i tašky v rukou. U pokladen se tvořily dlouhé fronty, lidé čekali 30 až 40 minut. V prodejně byl doslova chaos.

V Ústí nad Labem čekalo krátce před 22:00 na otevření Hypernovy asi 800 lidí. První zákazníci vzali oddělení nepotravinářského zboží útokem. Nákupní vozíky se rychle plnily především dvanáctikilogramovým balením pracího prášku Bonux, které bylo za 198 korun, hračkami, termoskami, nádobím a dalšími kuchyňskými potřebami. Na odbyt šel i odpadkový koš, který byl k mání za 148 korun. Běžně je za 299 korun. Úspěch měly také kalendáře i diáře Vyvolených, které byly za osm korun. Po prvním náporu se lidé do supermarketu již jen trousili.

Podobná situace byla i v Liberci či Pardubicích. Zde jim čekání na otevření prodejny zpestřila ochutnávka piva zdarma, která však přilákala i bezdomovce. Po otevření prodejny byl největší zájem o víno, hračky a elektroniku. Podle zjištění ČTK ale byly prodejny zaplněny méně než před víkendy.

Slevy přilákaly davy lidí i do Hypernovy v Brně či Hranicích na Přerovsku. "Podle vyjádření našeho místního manažera jsme tolik zákazníků v hranické prodejně ještě nikdy neměli. Za hodinu jsme zaznamenali asi 400 platících lidí. U pokladen se tvoří fronty, zákazníci jsou ale v pohodě," řekla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá.

V Jindřichově Hradci nakupující svými auty zcela zaplnili parkoviště u prodejny. Další lidé přicházeli pěšky z nedalekého sídliště Vajgar. Městští strážníci vážnější incidenty před obchodním domem nezaznamenali. Podle vrchního strážníka Luboše Müllera hlídky kontrolovaly rovněž zaparkovaná auta. "Na začátku akce žádný problém nebyl," uvedl strážník. Pracovník supermarketu Aleš Bílek řekl, že zákazníci se nejvíce zajímali o potřeby do domácnosti a hračky. Například o jídelní soupravu, která zlevnila z původních 650 korun na 198 korun, či o autodráhu za 98 korun, jež byla dosud za 600 Kč.

I prodejny v Hodoníně a ve Znojmě byly hned po 22:00 plné zákazníků, bylo jich však méně než v jiných částech země. Například ve Znojmě zaplatilo za první hodinu asi 250 lidí.

Noční slevové akce jsou v České republice ojedinělé. Obchodní řetězce i malé obchody výprodeje pravidelně pořádají například po vánočních svátcích či na konci léta, kdy ceny sezónního zboží každoročně klesají až o několik desítek procent. Například při letošních novoročních výprodejích ceny zimního zboží klesly až o 80 procent. Výrazně levněji lidé tehdy nakoupili nejen zimní textil a obuv, ale také hračky, spotřební elektroniku či nábytek.

Obchodníci mají ale při výprodejích často problémy s dodržováním zákonů. Například při kontrolách letošních novoročních výprodejů pracovníci České obchodní inspekce zjistili předražení nákupu až o 327 korun a někteří obchodníci měli také problémy se zásobováním prodejen výrobky inzerovanými v nabídkových letácích.

Ahold loni v červenci noční slevy zkušebně uspořádal v 11 Hypernovách. Například prodejnu Hypernova Praze-Nových Butovicích hned po 22:00. hodině zaplavily stovky lidí. Největší nával zákazníků byl tehdy v oddělení domácích potřeb, kde lidé ve velkém nakupovali levné nádobí, příbory, hrnky či litinové grily. Například sadu nádobí nebo talířů lidé koupili za 98 korun, litinový gril vyšel na 129 korun a příborník na 48 korun.

Ahold Czech Republic vlastní 243 supermarketů Albert a 53 hypermarketů Hypernova. Firma je dceřinou společností nadnárodní Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu. Společnost Ahold Central Europe, která je řízená z Prahy a zahrnuje prodejny na Slovensku, v Polsku a České republice, zaznamenala loni obrat 1,761 miliardy eur bez DPH (50,35 miliardy Kč), dodala Černá.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK