Nižší zisk je podle firmy způsoben nezvykle dlouhým zimním počasím, které hlavně v dopravním stavitelství bránilo provádění některých zemních prací, například výrobě a pokládce asfaltu. "Nejsme znepokojeni, máme pro letošní rok zajištěn dostatečný objem prací a ty, kterým bránilo zimní počasí, v těchto dnech již naplno běží," uvedl generální ředitel Skanska CZ Zdeněk Burda.
Mezi významné zakázky, které firma získala v letošním prvním čtvrtletí, patří stavba části silničního okruhu kolem Prahy v úseku Vestec - Lahovice a další část dálnice D47 v úseku Hladké Životice - Bílovec. Firma získala zakázku i ve Skandinávii, kde uzavřela kontrakt na stavbu dálničního tunelu u Helsinek.
Firmu letos postihl finanční skandál v třinecké divizi, letošní výsledky však již neovlivnil. Z místa finančního ředitele odešel Miroslav Tvrdý, Skanska ho ale z interních účetních chyb neviní. Hlavní postavou v machinacích s účetnictvím byl podle tisku bývalý ekonomicko-správní ředitel divize Pozemní stavitelství Morava Roman Hladonik. Firma ho odvolala z funkce již v únoru.
Loni Skanska v České republice a na Slovensku zvýšila čistý zisk o pětinu na 1,347 miliardy korun. Tržby vzrostly o 15 procent na 33,9 miliardy korun. Na tuzemském trhu tak společnost zaujímá zhruba šest procent.
Koncern Skanska se sídlem ve Švédsku je třetí největší stavební společností na světě. Vedle České republiky, Slovenska a Skandinávie působí v USA, Jižní Americe a Velké Británii. Celkově koncern zaměstnává 55.000 lidí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
