Odborníci přitom ve své studii přinášejí příznivou zprávu pro výrobce automobilů. I kdyby se podle nich nadále zvyšovala cena pohonných hmot, obyvatele Česka to od nákupu dalších aut neodradí, píšou LN. "Jestliže si rodina pořídí třeba tři auta, ještě to totiž neznamená, že s nimi najede celkově výrazně víc kilometrů než dříve s jedním," citují vedoucího sekce rozvoje dopravního sektoru Centra dopravních výzkumů Miroslava Vančuru.
Studie předpokládá, že zatímco dnes ujede jedno české auto v průměru za rok 14.500 kilometrů, v roce 2010 to bude mírně přes 15 tisíc kilometrů.
Česko se tak podle Vančury přibližuje západnímu trendu, v jehož rámci má rodina třeba jedno rodinné auto a s dalším jezdí třeba manželka na nákupy nebo manžel do zaměstnání.
Nová česká prognóza přitom podle LN koresponduje se zahraničními studiemi stejného druhu. Například v Rakousku, kde už dnes připadá na tisíc obyvatel 530 osobních vozidel, by to v roce 2020 podle předpokladů poslední rakouské studie mělo být 720 aut, píšou Lidové noviny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
