Skupina v čele s Metrostavem v tendru uspěla mezi dalšími pěti konsorcii. Firma provede zhruba 70 procent prací na zakázce, jejíž celkový finanční objem dosáhne 5,7 miliardy islandských korun, tedy zhruba dvě miliardy Kč.
Na stavbě, jejíž součástí je také most přes řeku Hé?insfjar?ará, vybuduje Metrostav dva úseky ražených a hloubených tunelů o délce téměř 11 kilometrů ve vyvřelých horninách. "Víme, že podmínky v podzemí budou pro naše raziče s ohledem na sopečnou aktivitu Islandu značně náročné. V nejhlubších místech ražeb bude teplota dosahovat až 40 stupňů Celsia," řekl Euru obchodní ředitel podniku Pavel Pilát.
Metrostav je jednou z mála domácích společností, které nabízejí specializované práce na ražbě tunelů a štol. V Česku staví například dvoukilometrový tunel Panenská, který bude nejdelším dálničním tunelem, nebo půlkilometrový tunel Libouchec. Dva tunelové tubusy buduje také u Klimkovic pro úsek dálnice D47 mezi Lipníkem nad Bečvou a státní hranicí s Polskem. Ze zahraničí má firma zkušenosti například ze Slovenska, Turecka nebo Iráku.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
