Internetbanking hraje prim v pracovní době, důležité věci také večer

23.05.2006 | , Poštovní spořitelna
Tiskové zprávy


Obliba elektronického bankovnictví neustále roste, což dokládá např. více než 400% nárůst počtu uživatelů služby MAX Internetbanking PS za rok 2005

PRAHA, 22. května 2006 – Průměrný uživatel internetového bankovnictví si komunikaci s bankou vyřídí hlavně v pracovní době.  Jeho platební transakce se v průměru pohybuje kolem 3,5 tisíce korun. Vyplývá to z analýzy výsledků služeb Poštovní spořitelny od července 2005 do února 2006.

Obliba elektronického bankovnictví neustále roste, což dokládá např. více než 400% nárůst počtu uživatelů služby MAX Internetbanking PS za rok 2005. Jak se ale klienti chovají a jakým způsobem možnosti obsluhy svých finančních prostředků  prostřednictvím internetu využívají?

V období od července 2005 do února 2006 se v rámci internetového kanálu Poštovní spořitelny uskutečnilo zhruba 100 tisíc platebních operací měsíčně, což v přepočtu na jednoho aktivního uživatele vychází na bezmála 4 operace měsíčně. Nejvíce se o to přičinil jeden z klientů ve Východočeském kraji, který v daném čase provedl 942 platebních operací.

Průměrný uživatel internetového bankovnictví pak provede platební operaci v hodnotě kolem 3,5 tisíce korun. Částka platebních příkazů je v tomto směru limitována do výše 300 tisíc korun, kterou někteří klienti také patřičně využijí.

Zvláštní způsob chování lze dále vysledovat v aktivitách, které občané provádějí v průběhu dne. Většina z nás vyřizuje tyto věci v pracovní době. Vezmeme-li v potaz jakýkoli styk s bankou prostřednictvím internetového bankovnictví (např. kontrola stavu účtu), mezi 8. a 12. hodinou dopolední to je celých 27 procent uživatelů. Spočítáme-li pouze platební příkazy, vyjde nám v dopoledním čase 25 procent všech zadaných příkazů, ovšem v absolutním srovnání zadávají uživatelé platební příkazy nejčastěji v době mezi 19. a 21. hodinou. „Lidé využívají ke komunikaci s bankou hlavně pracovní dobu. Někteří ale nechávají složitější a důležitější transakce na večer, kdy v klidu doma vyplní platební příkazy,“ vysvětluje chování uživatelů Martin Orság, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny.

Poštovní spořitelna dále dokazuje, že je bankou opravdu pro celou rodinu. Ve struktuře jejích uživatelů lze najít i 7 klientů starších devadesáti let a 52 občanů starších 80 let, kteří svůj účet ovládali ve sledovaném období prostřednictvím internetu.

Ve srovnání regionů jasně dominuje Praha s 23 % uživatelů využívajících internetbanking, následují Brno a Olomouc s hodnotou přes 17 %. Na opačném pólu tohoto srovnání je region Českých Budějovic se 6 %.

 
 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy