"Díky nárůstu cen elektrické energie se nám podařilo vykázat ještě zřetelnější nárůst tržeb a vylepšit ziskovost jednotlivých provozů," řekl mluvčí Dalkie Milan Wagner. Firma byla podle něj navíc schopna omezit nárůst cen tepla, zejména díky relativní stabilitě cen uhlí, které Dalkia využívá jako hlavní palivo.
Tržby za teplo narostly v roce 2005 téměř o pětinu na 4,77 miliardy korun. Nárůst tržeb způsobily zejména klimatické podmínky a fúze, kdy se s Dalkií fúzí spojily Teplárna Ústí nad Labem a PPC Trmice. Tržby za elektřinu a ostatní provozní výnosy loni dosáhly 3,53 miliardy, což představuje nárůst téměř o polovinu. Dalkia loni dále rozšířila využití biomasy, kterou spaluje již ve čtyřech zdrojích.
Firma loni úspěšně získávala zákazníky mezi novými zahraničními investory. "Díky schopnosti přizpůsobit se velmi krátkým termínům a také díky spolehlivosti našich sítí jsme tyto náročné investory dokázali přesvědčit. Na naši síť dálkového tepla jsme loni připojili například korejskou společnost Sungwoo Hitech, společnost GE Money Bank a další objekty ostravského závodu Asus Czech, tedy tchajwanského výrobce, který využíval našich služeb již dříve," řekl Wagner.
Společnost Dalkia ČR se sídlem v Ostravě patří do skupiny francouzské Dalkie, jež je součástí nadnárodní skupiny Veolia Environnement. Dalkia ČR působí vedle severní Moravy také v Praze, Ústí nad Labem a Olomouci. V Česku zaměstnává přes 2700 lidí a patří k největším francouzským investorům v zemi.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
