"Požádáme ještě Českou plynárenskou unii, aby provedla kvantifikaci prodaného množství zemního plynu pro automobilovou dopravu a z něho zaplacené spotřební daně za loňský rok. To je nezbytné pro stanovení očekávaných dopadů na státní rozpočet," uvedl Havlíček.
Zástupci ministerstva financí jsou v odpovědi na otázku, zda tento návrh podpoří, zdrženliví. "Je to zatím předčasné. Musíme posoudit soulad návrhu s předpisy EU a únosnost jeho dopadů na státní rozpočet," sdělil mluvčí MF Jaroslav Růžek.
Stát loňský rok vybral na spotřební dani u zemního plynu pro dopravu asi šest milionů korun. Stanovení nulové sazby spotřební daně u této pohonné hmoty není v rozporu s evropskou směrnicí.
Vozů využívajících k pohonu zemní plyn je zatím v Česku zhruba pět set. Asi třetinu z nich tvoří autobusy městské dopravy. "Máme vysoké ceny ropy, které zřejmě ještě porostou, takže zájem celé Evropy je dát prostor alternativním palivům a vytvořit pro ně podmínky. Myslím si, že je velká šance, že by to mohlo vyjít," prohlásil generální sekretář ČPÚ Josef Kastl.
Plynárenské společnosti se nedávno zavázaly, že do roku 2020 v Česku investují zhruba miliardu korun do výstavby stovky čerpacích stanic se zemním plynem. Podíl zemního plynu na spotřebě pohonných hmot má díky tomu do roku 2020 vzrůst z nynějšího půl promile nejméně na deset procent. Automobily by pak měly ročně spálit zhruba miliardu metrů krychlových zemního plynu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
