"Žadatel dnes musí předkládat dokumenty, kterými již státní správa disponuje, jako například výpis z katastru nemovitostí," cituje deník prezidenta komory Jaromíra Drábka.
Se stavebními předpisy a liknavostí úředníků mají špatné zkušenosti i samotné firmy. Úřady prý s potřebnými údaji nijak nespěchají a vždy využívají maximální povolený čas, který jim přiznává zákon. Stavební řízení navíc mívá velký počet účastníků a například různé neziskové či ekologické organizace prý často celé řízení protahují pomocí různých odvolání.
Na potíže se získáváním stavebního povolení upozorňuje podle HN i Světová banka. "Vyjednávání s úřady trvá tak dlouho, že se dokonce i národní stadion v Praze (hokejová Sazka Arena) začal stavět bez stavebního povolení," citují HN z její studie Doing Business 2006.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
